In deze compositie spelen naast muziek ook lichtontwerp en filmprojectie een rol. Kleuren en klanken brachten wat warmte in een ruimte die alle temperatuur aan je lichaam onttrok. Comfortabel voelde het misschien niet, maar ogen en oren werden flink getrakteerd. Het basisidee voor ‘Jeanne of the Dark’ was van componist Marko Ciciliani, die voor deze productie zijn krachten gebundeld had met elektronicagrootmeester Terre Thaemlitz. Terwijl Ciciliani het raamwerk voor zijn rekening nam, zorgde Thaemlitz voor de overbrugging tussen de vier delen. Het leverde mooie contrasten op. Ciciliani’s muziek was opgewonden en wild, stootte steeds tegen uitersten van expressie. Hij liet violiste Barbara Lüneburg over haar snaren knerpen en krassen, terwijl hijzelf en Michael Blank elektrische gitaren met strijkstokken bewerkten. Maar ook ging deze drie met slagwerker Fedor Teunisse een dans aan, aanvankelijk traag, en vervolgens steeds sneller. De ritmes waren zichtbaar in de belichting, met spots die de achterwand in een beurtelings warme en kille gloed zette.
Het licht voor deze uitvoering werd uitgevoerd en voorbereid door Floriaan.